Wykład gościnny profesor Roberty Giordano

Drukuj

Między siódmym a dziesiątym listopada 2017 roku w Instytucie Kultury Europejskiej gościła prof. Roberta Giordano, badaczka pracująca na co dzień na Università degli Studia della Tuscia (Viterbo) we Włoszech. Profesor Giordano przybyła do Gniezna na zaproszenie prof. UAM dr hab. Filipa Kubiaczyka.

 

Profesor Giordano jest językoznawczynią, a jej podstawowym obszarem zainteresowań jest lingwistyka stosowana. W swoich badaniach koncentruje się przede wszystkim na specjalistycznym języku hiszpańskim oraz nauczaniu języka hiszpańskiego jako języka obcego.

  

 

Podczas pobytu w Instytucie Kultury Europejskiej prof. Giordano wygłosiła wykład w języku hiszpańskim pt. „El lenguaje publicitario y su uso didáctico” („Język reklamy i jego zastosowanie dydaktyczne”). Wykład był tłumaczony na język polski. Na wstępie prelegentka zapoznała studentów z podstawowymi  cechami języka reklamy, a następnie zaprezentowała w jaki sposób język ten może okazać się pomocny i przydatny do nauki języka hiszpańskiego jako języka obcego wśród studentów. W trakcie wykładu prof. Giordano nieustannie odwoływała się do własnych doświadczeń i bogatej praktyki dydaktycznej.

 

Studenci komunikacji europejskiej i projektowania kultury IKE UAM mieli doskonałą okazję przekonać się, że języka hiszpańskiego można nauczyć się nie tylko na bazie standardowych podręczników do nauki języka obcego, ale także poprzez naukę języka specjalistycznego, w tym konkretnym przypadku, będącego językiem reklamy.

 

Po wykładach biorący w nich udział studenci i pracownicy IKE zadawali prelegentce pytania dotyczące poruszanej tematyki, na które z przyjemnością odpowiadała.

 

Autorki zdjęć: dr Zofia Kaczmarek, dr Sylwia Szykowna, Paulina Michalska, Jolanta Gallus

 

 

                                                                                                                                                              IKE 

Joomla Themes designed by Web Hosting Top